Uus meedia...?
Otsingumootorid olid ühes varasematest interneti komponendidest, mis ilmusid pärast selle tulekut. Esimeste otsingumootorite tulek mõjutas suuresti Interneti edasist arengut ja nüüd on need ehk kõige olulisem osa veebist.
Esimesed otsingumootorid ilmusid siis, kui saite oli liiga palju ja sellise lehtede loendi käsitsi pidamine osai keeruliseks. Esimene otsingumootor oli "Archie" - programm laadis kõigist saadaolevatest anonüümsetest FTP-serveritest alla kõigi failide loendid ja ehitas andmebaasi, mida sai failinimede järgi otsida. Kuid Archie programm ei indekseerinud nende failide sisu, kuna andmemaht oli nii väike, et kõik oli hõlpsasti käsitsi leitav. Hiljem ilmusid teised otsingumootorid, näiteks Veronica ja Jughead. Suured muudatused tulid Perli roomiku tulekuga, mis võimaldas uutel otsingumootoritel sõnu sobitades lehti otsida. Tuntud Google on kuulsuse kogunud juba 2000. aastate alguses. Märksõnade otsimiseks kasutati PageRanki algoritmi.
Minu jaoks oli avastus see, et on olemas inimeste juhitud otsingumootorid. Otsingumootoreid on kokku nelja tüüpi: süsteemid, mis kasutavad otsinguroboteid; inimese juhitavad süsteemid; hübriidsüsteemid; samuti metasüsteemid. Tõsi, inimese juhitud otsingumootorid pole tegelikult need, mida ma esmalt ette kujutasin. Need on ressursside kataloog, see tähendab loetelu või linkide komplekt saitidele koos nende lühikirjeldusega. Kõik need saidid on sorteeritud teema ja tähestiku või liikluse reitingu järgi. Seda kõike teeb inimene. Muide, ka Google'il oli kunagi oma saitide kataloog, kuid see suleti 2011. aastal. Lõppude lõpuks on see juba aegunud meetod saitide leidmiseks).
Tänapäeval ei kasutata otsingumootoreid mitte ainult saitide leidmiseks. Tuntud otsingumootorite ettevõtted kasutavad sageli oma populaarsust otsingutulemuste loendi parimate kohtade müümiseks. Selline otsingureklaam on üks mugavamaid ja tõhusamaid vahendeid kaupade ja teenuste reklaamimiseks ja reklaamimiseks Internetis. Kui järele mõelda - on ju tõsi, et peaaegu iga Google'i taotlusega on loendis esimesteks kohtadeks mingite saitide reklaamimine, mis on seotud otsingu teemaga. See on väga tähelepanu köitev ja isegi need saidid on sageli probleemi lahendus. Seetõttu peetakse kontekstuaalset reklaami üheks kõige tõhusamaks reklaamitehnoloogiaks, mis praegu kõigi reklaamijate kategooriate jaoks saadaval on.
Üldiselt ei kujuta ma ette, kuidas internetikasutajad ilma otsingumootoriteta hakkama saaksid. Võib-olla olid kõigi saitide loendid kirjutatud mõnes eriajakirjas vms). Otsingumootorid on kahtlemata üks olulisemaid Interneti osi, millest ilma ei saa. Isegi selle postituse kirjutamiseks kasutasin kogu teadaolevas otsingumootoris hunnikut päringuid.
Kasutatud allikad:
https://en.wikipedia.org/wiki/Web_search_engine
Kommentaarid
Postita kommentaar