Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Tänases postituses tahaksin tuua näite positiivsest ja negatiivsest kasutatavusest, kasutades selleks näiteks kahte veebilehte ja isiklikust kogemusest.  Enamasti hindan ma järgmiste kriteeriumide järgi, mille kehtestas taanlane Jakob Nielsen:

  • õpitavus;
  • tõhusus;
  • meeldejäävus;
  • vigade olemasolu;
  • üldine rahulolu.
Fandom - positiivne kasutatavus
Fandom on laias laastus erinevate vikide kogumik filmidest, telesaadetest, videomängudest jne. Avalehel on väga mugav liides - kohal on ainult kõige olulisemad komponendid ja neid on lihtne leida, lehe keskel on mitmesuguseid uudiseid viimastest sündmustest. Uus kasutaja saab sellega kiiresti harjuda ja seda tehes leiab ta hõlpsasti vajaliku teabe. Pärast pikka kasutamata jätmist on lehe kõiki funktsioone endiselt lihtne kasutada. Kasutaja ise ei tee Fandomi kasutamisel tõenäoliselt viga, sest kõik funktsioonid on selgelt eristatavad ja kui sellest ei piisa, leida vajaliku teabe võib otsinguriba abil. Üldiselt on mul selle saidi kasutamisel ainult positiivsed muljed, mulle isiklikult meeldib lehe ilus välimus ja värvid - pole toksilisi värve, mis silmi kahjustaksid ja tähelepanu hajutaksid).


Tegelikult tundub, et ma pole veel kunagi kohanud saiti, kus minu jaoks oleks väga ebameeldiv ja negatiivne kasutatavus, nii et otsustasin selle ise üles leida. Tulemus: LINGsCARS - negatiivne kasutatavus. Veebileht ise on autoliisingu leht. Esiteks, esimene asi, mida kasutaja lehte külastades näeb, terve kamp animeeritud pilte kogu ekraanil, isegi helirada on olemas. Pole just kõige meeldivam tervitus... Liides ise on üsna segane, seal on palju tarbetut teavet, näiteks kasutajad hetkel veebis või samad arusaamatud pildid. Ma arvan, et mitte iga kasutaja ei suuda lehe kõiki funktsioone täielikult mõista. Hajameelsused ja eksitavad elemendid muudavad olulise teabe leidmise keeruliseks. On ka neid mürgiseid värve, mida ma ei kannata. Üldiselt ei usu ma, et pärast selle saidi kasutamist on kasutaja rahul.



Allikad:
https://www.rankingbyseo.com/blog/bad-websites/

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Arendus- ja ärimudelid

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Info- ja võrguühiskond