Interneti kujunemislugu
Mitmikmängud
Praegu on videomängud Interneti lahutamatu osa, kuid see ei olnud alati nii. Esimesed videomängud ilmusid ammu enne internetti ega olnud nii populaarsed kui praegu. Esimest mängu, õigemini mängukompuutrit, peetakse Nimatroniks - digitaalseks arvutiks, mis koosneb neljast seitsmest lambist tulbast, mida juhib relee. Nimatroni töötas välja Edward Uhler Condon ja see oli eksponeeritud New York World's Fair maailmanäitusel 1940. aastal. Mängu eesmärk on mängida arvuti vastu ja süüdata lambipirn viimasena. Tahaksin proovida ka seda mängu mängida, kahju ainult nüüd, et seda tõenäoliselt kuskilt ei leia.
Kuid Nimatroni mõju videomängude arengule polnud nii suur. Esimene mitme mängijaga mäng Empire, mis ilmus 1973. aastal, võimaldas videomängudel teha suure hüppe edasi. Empire töötas maailma esimese e-õppe süsteemi - PLATO - kallal. Mängus oli üle kogu maailma sadu terminale, mis olid ühendatud ühe võrguga. Empire on strateegia, kus mängija eesmärk on vallutada galaktika. Mängija kontrollis mängukulgu klaviatuuril sisestatud käskude abil. Näiteks pidi ta sisestama vahemaa, milleni tema üksus peaks lendama. Ja mis huvitav - PLATO terminalid ühendusid hosti kanaliga kiirusega 4800 bps, tänapäeva standardite järgi üsna naeruväärne väärtus :). Kuid sellest piisas ja mäng oli oma aja kohta üsna populaarne.
ALOHAnet
Kahjuks ei säilita kõik tehnoloogiad meie ajani ja tahaksin teile rääkida ühest neist. 1971. aastal töötas Hawaii ülikooli teadlaste rühm välja ALOHAneti. See oli esimene traadita andmeedastustehnoloogiaga arvutivõrk. Võrk kasutas juhusliku juurdepääsu protokolli, mis võimaldas arvutitel saata pakette ühise kanali kaudu niipea, kui neil oli teavet saata. Hawaii ülikool kasutas ülikoolilinnakute ühendamiseks ALOHAnet'i. Igas ülikoolilinnakus oli väike esiotsa jaoturiga arvuti, mis kasutas kahte erinevat raadiosagedust: üleslüli ja allalüli. Kahjuks ei kasutanud ükski ettevõte seda tehnoloogiat äriliselt, kuna sel hetkel ei osanud keegi selle tehnoloogia tähtsat rolli hinnata. Kuid ALOHAnet sai Etherneti, Wi-Fi ja mobiilsidevõrkude arendamise aluseks ning selle protokolli kasutatakse tänapäeval laialdaselt peaaegu kõigis traadita side vormides.
Kommentaarid
Postita kommentaar